Dag 3: Sightseeing Ho Chi Minh City - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Rindert en mariska - WaarBenJij.nu Dag 3: Sightseeing Ho Chi Minh City - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Rindert en mariska - WaarBenJij.nu

Dag 3: Sightseeing Ho Chi Minh City

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Rindert en mariska

16 Maart 2016 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Vanochtend hebben we geprobeerd uit te slapen maar de zon komt al heel vroeg weer op en schijnt fel door de ramen dus om 8 uur waren we al klaar wakker, ready to go. Na een goed ontbijtje was het tijd voor sightseeing. Ons Edenstar hotel staat midden in het centrum, heel fijn dat alle bezienswaardigheden op loopafstand liggen. We zijn eerst naar het War Remembrance gelopen. Buiten stonden allemaal grote tanks en helicopters. Vooral Rindert vond het interessant. Binnen werd er vanalles uitgelegd over de oorlog met gruwelijke foto's van mensen die werden gemarteld of zelfs ergens dood neerlagen. Ik begrijp dat het geschiedenis is, maar ik vind het in de huidige tijd waarin we leven en we zoveel horen over vluchtelingen, geweld in Syrië en bomaanslagen niet om aan te zien. Ik word er vooral heel verdrietig van. Een ruimte verderop in het museum liet een hele partij wapens zien en weer een hal verder zag je allemaal verminkte en gehandicapte mensen vanwege Agent Orange. Een biologisch wapen waardoor er zo'n 4 miljoen kinderen met een afwijking zijn geboren en dit zal nog generaties lang in het DNA zitten van de Vietnamezen, er worden nu nog steeds gehandicapte kinderen geboren. Heel bizar. Na het bezichtigen van het museum werd het tijd voor iets vrolijkers. We gingen naar het postkantoor. het gebouw is in Cubaanse stijl gebouwd en dat riep direct weer mooie herinneringen op aan onze Cuba reis. We hebben een tijdje binnen op een bankje gezeten en al het pracht en praal aanschouwt. Daarna hebben we een paar ansichtkaarten gekocht en postzegels. Het was echt leuk om die kaarten daar af te geven aan de balie. BAM! Dikke stempel op de kaart en daar gaattie, opweg naar Nederland. We hebben een ijsje bij mcdonalds gegeten en wilden nog op hetzelfde plein een replica van de notre dame bezichtigen maar we konden helaas alleen de buitenkant zien want hij was gesloten. Toen door richting het presedentiepaleis. Onderweg wilde een Vietnamees ons een kokosnoot verkopen. Rindert mocht zelfs zijn kokosnotenhandel, geregen aan een bamboestok een stukje dragen! Ondertussen riep ik op straat Hello coconut? Happy hour!!! By 2 get 1. We hadden dikke lol totdat de Vietnamees inzag dat we er zelf geen zouden kopen. De pret was er toen snel af. We hebben het paleis bezocht, dat was wel leuk om te zien maar het was zo warm geworden dat we toch snel daarna richting hotel liepen en op het dak bij het zwembad gingen zitten. S'avonds hebben we een waterpoppentheater bezocht. Ik vond het wel grappig. Daarna zag ik nog een grote supermarkt en begon de speurtocht naar de nutellapasta. Zo stom dat ik die vergeten ben. Helaas hebben we die niet gevonden dus dat wordt afzien de komende weken. In het backpackersdistrict hebben we wat gegeten en een massagesalon bezocht. Rindert had een relax massage besteld maar er werd een heel uur flink aan hem geknepen, geduwd en getrokken. Zo relaxed was het achteraf niet haha maar we hebben in dat salon ook wel weer flink gelachen. Ook ik ben ik alle bochten gewrongen maar het deed toch wel goed achteraf. Na een paar biertjes op het terras was de dag weer voorbij. Morgen staat Chinatown op het programma.

Groeten,
Maris

• 18 Maart 2016 - 14:58

Johan:

By 2 get 1 ;) Echte ondernemers :p

Gr

• 18 Maart 2016 - 18:15

Britt:

Met andersmans kokosnoten pronken en er geen afnemen.
    Meh meh meh :) :)