Dag 4: Chinatown Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Rindert en mariska - WaarBenJij.nu Dag 4: Chinatown Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Rindert en mariska - WaarBenJij.nu

Dag 4: Chinatown Saigon

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Rindert en mariska

17 Maart 2016 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Vandaag hebben we Chinatown bezocht. We dachten dat de Ben Thanh Market een chaos was maar de markt in Chinatown is echt een gekkenhuis. Er zijn zoveel spullen, je weet niet waar je kijken moet. Kleding, merktassen, schoenen, potten en pannen, heel veel eten, noem maar op. Een echte shopaholic zou hier de hele dag flink los kunnen gaan maar het werd zelfs voor mij even teveel. We waren ook vergeten te pinnen dus toen ik eenmaal een Adidas shirt en loopbroek in m'n handen had voor 4€ kun ik het geeneens betalen Haha, lekker handig. Na een paar straten te hebben gelopen waren we ook een beetje verdwaald en na een uur zaten we in een park even op adem te komen van alle indrukken. Wat nu? Teruggaan naar de markt was geen optie en naar het hotel was ook niet echt de bedoeling aangezien we er net een uur waren. Ineens riep een oud mannetje of wij met hem in zijn fietstaxi een paar tempels wilde bezoeken. Het was een beetje raar idee, dat wij ons lieten rijden door een Vietnamees mannetje van zeker over de 60 en dattie echt hard moest trappen om vooruit te komen mja, we wisten totaal geen weg dus hup daar gingen we. Het mannetje deed echt zijn best en was heel aardig. Hij reed Kris kras door de straten, tegen het verkeer in en stak zomaar de straat over terwijl scooters om ons heen raasden. Hij liet ons 4 Chinese tempels zien. Stuk voor stuk zijn het imposante gebouwen met veel karakter, heel veel verschillende beelden van goden en veel roodtinten. Het mannetje probeerde ons in zijn gebrekkig Engels de religie uit te leggen maar verder dan Buddha same als jehova, Jesus, amen kwam het gesprek niet. Beetje jammer maar met veel lachen en dingen aanwijzen was het een super leuke rit geworden door het drukke Chinatown. Hij wilde ook bij elke tempel heel veel foto's van ons maken en Rindert mocht zelfs op een binnenplaats van de laatste tempel zelf een rondje fietsen met mij voorop in het karretje. Dat was lachuh, Rindert ging zo hard dat we bijna uit de bocht vlogen. Terug in het park namen we een taxi terug voor 3€ en in het hotel hebben we lekker bij het zwembad gelegen. S'avonds mocht ik even shoppen en had ik een vestje gekocht. De jurk die ik probeerde aan te trekken (M) zat zo strak dat ik een L moest passen. De Vietnamese vrouwtjes zijn niet zo breed bij de heupen als wij. Ik vraag me af hoe ze dat toch doen, alle dagen noodles, rijst, dus veel koolhydraten en geen grammetje vet zit er op die lijfjes. Maar goed, maat L was er niet, dus ik blij met mijn vestje. Kom ik buiten, kijk ik een straat later nog eens in mijn tasje, zit er een overhemd in!
Had die caissière de tasjes omgewisseld met een andere klant! Om 9 uur ging de winkel dicht dus ik snel terug. Gelukkig was ik nog op tijd en hing er nog een vestje in de juiste maat. Anders nondeju pech, vestje en cent weg. Maar het is goed afgelopen. In een andere winkel heb ik mijn jurk alsnog kunnen kopen, daar hadden ze wel mijn maat. Daarna zijn we weer pizza gaan eten bij de pizzatent van eergisteren. De 5€ pizza op het Leidseplein kan hier niet tegenop hoor, deze pizza bij restaurant Vivoli in het backpackersdisctrict is echt de lekkerste pizza die we gegeten hebben. Een echte aanrader dus, mocht je eens naar Saigon gaan. We hebben voor het slapen gaan nog onze koffer ingepakt want om 4 uur gaat de wekker en dan moeten we ons klaarmaken voor de vliegreis naar Hanoi. We vliegen al om half 8, omdat de vluchttijd was gewijzigd. We hadden het al online gezien, maar Rindert werd ook door de vliegmaatschappij gebeld. De mensen zijn hier echt heel aardig en heel behulpzaam.

Groeten,
Mariska

  • 17 Maart 2016 - 22:11

    Marcel Tummers:

    Hoy hoy wat een leuke foto's maar jullie maken wel veel mee hè spannend nog heel veel plezier toegewenst groetjes Marcel en Marlies doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rindert en mariska

Actief sinds 24 Aug. 2015
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 10961

Voorgaande reizen:

13 Maart 2016 - 04 April 2016

Rondreis Vietnam

25 Augustus 2015 - 15 September 2015

Rondreis West-Canada

Landen bezocht: