Dag 6: Tam Coc - Nin Binh Tour - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Rindert en mariska - WaarBenJij.nu Dag 6: Tam Coc - Nin Binh Tour - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Rindert en mariska - WaarBenJij.nu

Dag 6: Tam Coc - Nin Binh Tour

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Rindert en mariska

19 Maart 2016 | Vietnam, Hanoi

Het heeft de hele nacht geregend en de druppels tikten zo op het dak dat zelfs oordoppen het geluid niet konden dempen. Het is geen harde regen, meer een hele fijne, zachte miezerregen maar uiteindelijk wordt dat toch één grote druppel die steeds op het dak landt. Erg jammer want door de vocht ruikt onze kamer ook heel muf. We dachten eerst nog dat het aan de kamer zelf lag dus nadat wij dat gemeld hadden bij de receptie konden we zonder enige moeite met onze spullen verhuizen naar een andere kamer. Die kamer had precies hetzelfde probleem maar wat bleek, in de tijd dat wij aan de receptie stonden hadden ze snel een housekeeper met een verfrissingsspray naar de nieuwe kamer gestuurd. We kwamen hem tegen bij de lift dus we wisten al gelijk hoe de vork in de steel zat. Ik vond het wel vet grappig dat ze zo ontzettend hun best doen. Deze ochtend vroeg het meisje aan de balie ons gelijk of we goed geslapen hadden en verontschuldigde ze zich zelfs voor het weer. Ongelooflijk, zo vriendelijk maar goed, niks aan te doen. Na het ontbijt werden we opgehaald door de gids voor ons bezoek aan de tempel Hoa Lu. Onze gids deed het een stuk beter als de vorige en had in elk geval de geschiedenis voor zichzelf wel al verwerkt en was wel blij met ons als toerist. Hij had veel te vertellen over de tempels. We maakten nog wat foto's en na de lunch werden we met een roeibootje over de rivier door de rijstvelden in Tam Coc gevaren. Het vrouwtje roeide met haar voeten de boot heel kunstig vooruit. Rindert heeft ook nog een poging gedaan, die vrouwtjes vonden het heel grappig en lagen helemaal in een deuk. De tocht was prachtig, we gingen door grotten en zagen overal rijstvelden. Er was ook aan de oever een voorbereiding van een huwelijk aan de gang. Kippen werden geplukt en een nog levend varken schreeuwde het uit terwijl zijn poten bij elkaar gebonden werden. Echt afschuwelijk om het beestje zo te horen gillen. Op de terugweg hoorde we geen varken meer en zagen we dat inmiddels zijn hoofd aan de oever werd schoongemaakt en zijn oren werden afgesneden. 2 meter verderop zat iemand aan diezelfde oever ingewanden van het varken te wassen en ondertussen waren alle kippen geplukt. Heel bizar om dat van kortbij mee te maken. Weer terug op de oever gingen we nog een uur fietsen langs de akkers en boerderijen en bezochten we een lagere school. Het was een super dag! Wat hebben we weer veel gezien. Savonds zagen we tijdens onze terugrit met de bus allemaal bruidjes en bruidegommen bij een groot winkelcentrum voor de Louis Vuitton etalage fotoshoots houden. Ze zagen er prachtig uit, ook allemaal in het wit. Ik weet alleen nog steeds niet waarom je in godsnaam een trouwfoto wil met de Louis Vuitton etalage als achtergrond Haha. Het was superdruk in de stad. Overal zaten mensen buiten te eten en te drinken. Ik heb een Burberrysjaal voor 3€ gescoord op de markt en daarna hebben we in een kroegje Yathzee gespeeld. Een barmeid kwam vragen hoe het spel werkte. Ik had inmiddels de dobbelstenen terug in het houten bakje gedaan en die in de koker gelegd. Ze had scheinbaar goed opgelet maar niet goed genoeg want ze pakte de koker en begon hard te schudden. Verbaasd keek ze naar de koker waarom er niks gebeurde. Ik uitleggen dat ze de dobbelstenen eerst uit het houten doosje moest halen. Echt te grappig. Morgen hebben we vrije dag. We gaan Hanoi verkennen en hopelijk voor mij meer shoppieshop.

Groeten,
Mariska