Dag 15: Hue - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Rindert en mariska - WaarBenJij.nu Dag 15: Hue - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Rindert en mariska - WaarBenJij.nu

Dag 15: Hue

Door: Rindert & Mariska

Blijf op de hoogte en volg Rindert en mariska

28 Maart 2016 | Vietnam, Hué

Na een heerlijk ontbijtje wilden we de tombes van de koningen gaan bekijken. De tombes liggen net buiten de stad, waardoor het niet mogelijk is om ernaar toe te lopen. We wilden dit keer ook geen georganiseerde tour doen of met de taxi erheen gaan. Dat is zo toeristisch. De boot leek een goede optie, alleen duurde de tocht er heen zo'n twee uur, zonde van de tijd en kans dat je in slaap valt op de boot. Maris wilde heel graag eens achterop de scooter. Het duurde niet lang voordat we twee Vietnamezen hadden gevonden met scooter en extra helm. We hadden een route en prijs afgesproken en daar gingen we. Het was een super leuke tocht. Met de scooter kun je heel makkelijk binnenweggetjes nemen die je normaal met de auto of bus niet zou zien. Onze eerste stop was bij de Khai Dinh tombe. Deze was echt super mooi. We keken onze ogen uit. Wat een pracht en praal. We hadden veel foto's gemaakt en na een tijdje rondlopen gingen we weer terug naar de scooters. Het was wel even spannend of de Vietnamese mannen er nog zouden staan maar van veraf riepen ze ons al en daar gingen we weer verder naar de tweede tombe en ook die was heel mooi. Ook daar hebben we weer heel veel foto's gemaakt. We hadden gisteren voor 2 tombes al eerder kaartjes gekocht omdat we die zeker wilde bezoeken. Ineens kwam Rindert erachter dat we per ongeluk kaartjes hadden gekocht bij een tombe waar we al kaartjes voor hadden. De Vietnamezen hadden een andere route gereden dan we hadden afgesproken dus daar ging het mis. Bij de 3e tempel moesten we dus eigenlijk weer een nieuw kaartje kopen, zonde van het geld. Maar gelukkig had onze scooterboy geregeld dat we toch naar binnen konden. Dat was echt super! Die 3e tombe was ook een en al pracht en praal en had een hele mooie binnentuin. Daar hebben we even langs de vijver gezeten en onze foto's bekeken. Daarna reden we weer terug naar Hue.

Het was een super ochtend! Natuurlijk wilde de Vietnamezen ons nog een andere tocht aansmeren en toen we die weigerde waren ze wel op hun tenen getrapt. Ook bij het afrekenen was het afgesproken bedrag eigenlijk toch niet goed genoeg en zeurde ze nog om meer geld. Zo jammer, heb je zo'n super ochtend en dan eindigt het weer met gezeur over geld terwijl ze er echt wel goed aan verdiend hebben.

Maar goed, in de middag hebben we weer heerlijk gegeten bij restaurant Gecko en gerelaxed op de hotelkamer. S avonds zijn we nog even naar de markt geweest. Daar hebben we nootjes gekocht maar we waren wat laat dus alle andere kraampjes gingen al dicht. We hebben weer bij Gecko gegeten, gewoon omdat het eten super goed is en het een hele leuke tent is. Daarna nog wat biertjes gedronken en yathzeetjes gespeeld bij de DMZ bar en toen was de dag weer voorbij.

De tijd vliegt voorbij. Morgen alweer onze laatste reis richting Hoi An. We hebben er super veel zin in!!!

• 30 Maart 2016 - 11:44

Johan:

Wat een avonturiers, achter op de scooter! Wel origineel.

Gr Johan