Dag 16 & 17: Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Rindert en mariska - WaarBenJij.nu Dag 16 & 17: Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Rindert en mariska - WaarBenJij.nu

Dag 16 & 17: Hoi An

Door: Rindert

Blijf op de hoogte en volg Rindert en mariska

30 Maart 2016 | Vietnam, Hoi An

Rond 9 uur werden we opgehaald door Ken, onze chauf die ons naar de laatste bestemming Hoi An zou rijden. Hij sprak een aardig woordje Engels, dat was mooi meegenomen. Een Vietnamees muziekje durfde hij echter niet op te zetten, maar gelukkig had hij een USB aansluiting zodat we wat van onze eigen muziek konden genieten. De afstand naar Hoi An was maar 150KM, maar onderweg hebben we nog wat bezienswaardigheden bekeken. Onze eerste stop was een vissersdorpje, daarna Long Co Beach nabij de Blue Lagoon. Het was echt super om effe op het strand te lopen. Eindelijk bij de zee! Na deze twee stops gingen we via de Hai Van Pass over de bergen heen richting Da Nang. De lokale bewoners gaan door de tunnel, de toeristen via de kronkelweggetjes over de berg heen vanwege het uitzicht. Boven op de top heb je een prachtig uitzicht, maar Maris had vooral aandacht voor de bruidsfotos die werden gemaakt bij de Franse bunker op de berg. Overal zien we onderweg trouwerijen, Maart schijnt een hele populaire maand te zijn om te trouwen. Een goede bruiloft in Vietnam kost zo'n 1200 dollar, dan heb je twee dagen feest en per persoon geef je 10 dollar om de bruiloft mogelijk te maken.

In de middag kwamen we aan bij de Marble Mountains. Boven op deze berg staat een gigantische Pagode die je per trap of lift kan bereiken. We dachten dat het alleen om de Pagode ging, maar eenmaal boven was er nog een hele stad omheen gebouwd met Tempels, grotten en nog meer Pagodes. Erg indrukwekkend allemaal op zo'n hoogte.

Nog even gestopt langs de weg voor een kokosnoot voor 40 cent want die wilde Maris wel heel graag en smaakte heerlijk. Daarna reden we door naar ons laatste hotel, het Essence Hotel. Echt een super hotel, de locatie naast de rijstvelden, een mooie kamer en een heerlijk zwembad. Hier kunnen we prima nog vijf nachten vertoeven. In de avond zijn we Hoi An gaan verkennen, een heel leuk stadje. Wel erg toeristisch, dat merk je ook aan de prijzen alles is twee keer zo duur in vergelijking met de rest van de vakantie. Alsnog ben je een stuk goedkoper uit dan in Nederland.

De volgende dag zijn we na een heerlijk ontbijt naar het strand gegaan. Het hotel heeft een shuttle busje dat je bij het lokale strand of het privé strand van het hotel afzet. Bij het privé strand krijg je gratis bedjes en een parasol dus de keuze was snel gemaakt. Even lekker genieten, zonder weer wat te moeten bekijken bevalt ook erg goed. In de namiddag nog even bij het zwembad gelegen om vervolgens met twee fietsen van het hotel naar de kleermaker te gaan. Er zijn er een stuk of 300 in Hoi An, onze beide chaufs hadden Minh Nhi aangeraden en de reviews op internet waren hierover ook erg goed. Rindert heeft een mooi Navy Suit uitgezocht met bijpassend overhemd en Maris een colbert jasje, vestje, jurkje en nog een pakje. Morgenmiddag kunnen we alles al passen, om vervolgens de puntjes op de i te zetten.

• 01 April 2016 - 15:33

Marcel Tummers: