Dag 1: Aankomst Ho Chi Minh City - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Rindert en mariska - WaarBenJij.nu Dag 1: Aankomst Ho Chi Minh City - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Rindert en mariska - WaarBenJij.nu

Dag 1: Aankomst Ho Chi Minh City

Door: Rindert

Blijf op de hoogte en volg Rindert en mariska

14 Maart 2016 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Een vermoeiende reis, maar wel in luxe met Qatar Airways. Relaxte stoelen, goede service, modern entertainment systeem. Vergeleken met andere maatschappijen was dit echt dik voor elkaar. De overstap in Doha was op zich al een hele belevenis, echt een hypermodern vliegveld. Hopelijk een voorproefje op het WK in 2022 ;). We hadden 2,5 uur de tijd om een beetje rond te slenteren op het vliegveld totdat we verder gingen naar Ho Chi Minh City. We zaten voorin in het vliegtuig, dus we waren ook snel buiten en dus als een van de eerste bij de VISA Balie. Helaas werken ze daar niet heel efficiënt waardoor we uiteindelijk een uurtje verder waren. Onze taxi stond gelukkig al klaar om direct door naar het hotel gaan, overigens een lekker temperatuurtje van 33 graden. Toen we door het centrum reden voelde alles meteen vertrouwd, het heeft toch veel weg van Thailand. In de middag hebben we rustig aan gedaan, beetje bijgeslapen en bij het zwembad gezeten.

In de avond zijn we de stad gaan verkennen, even wat Vietnamese Dong pinnen en toen richting de Ben Thanh Market. Iedereen rijdt hier op scooters, honderden tegelijk en toeterend je weet niet wat je meemaakt. Oversteken leek wel een topsport, aangezien niemand ergens voor stopt. Na een aantal keer gaat het oversteken overigens vanzelf, gewoon gaan en alles een beetje ontwijken. Op de markt hebben we uiteindelijk ergens op straat gegeten waar het erg druk was met veel lokale bevolking en toeristen. Een flesje bier voor 0,80 cent word ik wel gelukkig van en Maris was dolblij met haar reuzengarnaal van de gril. Na het eten zijn we naar het backpackers gedeelte gelopen, een aantal gezellige straatjes met alleen maar kroegen, reisbureaus en massagesalons. Voor morgen hebben we een dagexcursie geboekt naar de Chi Chu Tunnels en de Cao Dai Tempel, 13 euro pp inclusief lunch, lekker goedkoop dus we zijn eens benieuwd :). Na een paar biertjes zijn we weer richting hotel gegaan, we kunnen de weg in het centrum inmiddels al aardig vinden.

Het is hier nu 23:30 uur, 6 uur later dan in Nederland.

Groeten,
Rindert & Mariska

• 15 Maart 2016 - 19:46

Marlies:

Heel mooi verhaal de eerste dag geniet er maar groetjes marliesje