Dag 5: Aankomst in Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Rindert en mariska - WaarBenJij.nu Dag 5: Aankomst in Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Rindert en mariska - WaarBenJij.nu

Dag 5: Aankomst in Hanoi

Door: Rindert

Blijf op de hoogte en volg Rindert en mariska

18 Maart 2016 | Vietnam, Hanoi

Wij zijn 's ochtend naar Hanoi gevlogen met een binnenlandse vlucht. In het vliegtuig zaten alleen maar Vietnamezen en naast ons een Frans meisje die al 2 jaar op wereldreis was door Australië en Azië. Na haar verhalen gaan we een dagje op Vietnamese kookles aan het eind van onze reis in Hoi An, daar kom ik nu niet meer onderuit.

Vanaf het vliegveld werden we opgehaald door een auto van het hotel. We zitten middenin Old Quarter en zijn direct op verkenning gegaan. Hanoi bevalt ons toch een stuk beter dan Ho Chi Minh city, in het oude centrum is het een stuk relaxter, minder druk en onwijs leuke tentjes om wat te eten, te drinken of wat te kopen. Het is gelukkig ook minder warm dan Ho Chi Minh City. Op aanraden van het hotel zijn we een broodje gaan eten bij Bahn Mi 25, echt een super lekker stokbroodje met varkensvlees, paté en groente en dat voor maar 0,80 eurocent. Gewoon een kraampje op straat, maar er stond continu een rij, een gouden business. Daarna hebben wat winkeltjes bekeken en wat biertjes gedronken om het straatbeeld rustig te kunnen aanschouwen. In de avond zijn we bij een echt Vietnamees restaurantje gaan eten, waar je ook kan kiezen uit duif, kikker, slakken & slang. We hebben het toch maar bij fried rice, kip, loempia's en Spareribs gehouden :). Het eten met stokjes gaat overige s inmiddels een stuk beter .

'S avonds verandert het oude centrum in het weekend in één grote markt en iedereen zit buiten op straat biertjes te drinken, heel gezellig en nog steeds lekker goedkoop. Via Simon hebben we bij een reisbureau voor morgen een excursie geboekt naar Tam Coc in de provincie Ninh Binh. We gaan wat tempels bezoeken, een fietstochtje maken en een boottocht met een roeiboot om een aantal grotten te bezoeken.

Groeten,
Rindert

• 19 Maart 2016 - 17:41

Marcel Tummers:

Hey jullie daar mooi alles maar hoop dat jullie nooit een wereld reis van twee jaar gaan maken nee nee echt niet hè groetjes Marlies doei en nog veel plezier daar

• 20 Maart 2016 - 12:05

Paula En Johan:

Hey Rindert en Maris,

Leuk om over jullie belevenissen te lezen. We zijn benieuwd naar de rest van de vakantie.

Gr Paula en Johan