Dag 11 & 12: Van Sa Pa naar Dong Hoi - Reisverslag uit Dông Hội, Vietnam van Rindert en mariska - WaarBenJij.nu Dag 11 & 12: Van Sa Pa naar Dong Hoi - Reisverslag uit Dông Hội, Vietnam van Rindert en mariska - WaarBenJij.nu

Dag 11 & 12: Van Sa Pa naar Dong Hoi

Door: Rindert en Mariska

Blijf op de hoogte en volg Rindert en mariska

25 Maart 2016 | Vietnam, Dông Hội

De hele nacht heeft het hard geregend en gestormd in Sapa. De regen kwam met bakken uit de lucht en het is geen moment droog geweest. We hadden zowaar een waterval voor onze deur, het water stroomde zo de berg af. Omdat de tocht voor een deel door het bos ging, hebben we besloten om die toch maar niet te gaan lopen. We hebben wat tv gekeken totdat de Sapabus ons weer naar Hanoi zou rijden. We hadden een hotel geboekt naast het vliegveld omdat dit heel goedkoop was en we toch alweer vroeg moeten vliegen. Vanuit Hanoi hebben we een taxi gepakt, maar de chauf snapte er echt niks van. Met handen en voeten moesten we uitleggen dat we naar het hotel NAAST het vliegveld wilden gaan. De taxichauf had onderweg wel 3 x gestopt om aan locals en politie te vragen waar het was en zelfs toen Rindert het hotel belde en de chauf met de receptie belde om de weg te vragen, had hij werkelijk geen idee waar hij heen reed. Uiteindelijk hebben we het toch nog gevonden. In het hotel was het weer met handen en voeten vragen hoelaat de schuttleservice ons de volgende dag naar het vliegveld zou brengen. Het blijft toch lastig dat bijna niemand Engels spreekt, of heel gebrekkig.

De volgende dag werden we wel gewoon op tijd en netjes afgezet op het vliegveld. Aangekomen bij het vliegtuig was het wel ff slikken, een klein ouderwets vliegtuigje met twee propellers. Gelukkig was het maar een korte vlucht, de landing ging niet helemaal soepel. Het vliegtuigje ging alle kanten op, maar we hebben het gelukkig weer overleefd. Ons vliegtuig was het enige vliegtuig op het vliegveld. Toen we eenmaal onze koffers hadden gingen we op zoek naar een taxi. Naja er stonden zo'n 20 taxichauffeurs die zowat met elkaar op de vuist gingen om ons te mogen wegbrengen. Ze hadden waarschijnlijk de hele dag niets te doen, we kozen voor degene die het minst schreeuwde alleen hij was zijn autosleutels kwijt :), toen zijn we maar bij een collega van hem ingestapt. Het uiteindelijke ritje naar het hotel kostte overigens maar 3 euro..

We mochten gratis twee fietsen lenen van het hotel en zijn op de fiets het kleine plaatsje Dong Hoi gaan verkennen. Op straat zwaaide echt iedereen naar ons, blijkbaar komen hier niet zoveel toeristen. Eerst hebben we wat gegeten bij een Thais restaurant om vervolgens naar de markt te gaan. Bij elk kraampje lagen ze ergens onder een paar dekens te slapen totdat Maris voorbij kwam dan schoten ze direct wakker om wat te verkopen. Erg grappig allemaal.

In de avond zijn we wat gaan eten bij een restaurant wat gerund wordt door Doc, een Amerikaan die gevochten heeft in de Vietnam oorlog en zich nu inzet voor kinderen die gehandicapt zijn geraakt door het gebruikte gas Agent Orange. We hadden heerlijk gegeten en hebben daarna nog wat biertjes gedaan met Doc die allemaal geweldige verhalen vertelde over vroeger en ons wat Vietnamees heeft geleerd.

Morgen hebben we een excursie geboekt naar de twee grote grotten in Ke Bang National Park.

• 27 Maart 2016 - 23:04

Marcel Tummers :

Jullie maken me wat mee en met dat zelfde vliegtuig ook weer verder oké jullie hebben wel plezier erom nog een fyne week Gr. Marcel en marlies