Dag 16: Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Rindert en mariska - WaarBenJij.nu Dag 16: Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Rindert en mariska - WaarBenJij.nu

Dag 16: Victoria

Door: Rindert

Blijf op de hoogte en volg Rindert en mariska

09 September 2015 | Canada, Victoria

Voordat we naar Victoria vetrokken hebben we nog even een tussenstop gemaakt in Elk Provincial Park om de waterval te bekijken. Na een korte wandeling hadden we een mooi uitzicht vanaf de hangbrug.

Halverwege zijn we nog ff gestopt bij MacMillan Provincial Park om 800 jaar oude bomen te zien die een omtrek hadden van 9 meter. Indrukwekkend om door het oerbos te lopen met die mega grote bomen. Daarna zijn we gestopt bij een biologische farmmarket in Coombs waar gras op het dak groeit en de geitjes op grazen. Toen we gebakjes in de vitrine zagen liggen, hebben we deze meteen meegenomen. Erg lekker, maar zo machtig dat we er na afloop misselijk van waren geworden :).

Aangekomen in Victoria lag ons hotel midden in het centrum, dichtbij Inner Harbour. Victoria is een super leuke stad, met een mooie haven en is de hoofdstad van British Colombia. Na een rondje wandelen in de haven zijn we doorgelopen naar China Town om daar wat te eten. Weer eens wat anders dan een hamburger.

We willen nog graag een sportwedstrijd bezoeken in Vancouver, helaas begint is er pas volgende week een ijshockeywedstrijd (toch wel de nationale sport in Canada). We hebben daarom twee kaartjes online gekocht voor een Canadian Football wedstrijd van de BC Lions voor aankomende zondag. Canadian Football is vergelijkbaar met American Football.

Het weer is de komende tijd een stuk beter, rond de 25 graden dus we gaan morgen een dagje naar het strand in Oak Bay.