Dag 17: Oak Bay & Willow Beach - Reisverslag uit Victoria, Canada van Rindert en mariska - WaarBenJij.nu Dag 17: Oak Bay & Willow Beach - Reisverslag uit Victoria, Canada van Rindert en mariska - WaarBenJij.nu

Dag 17: Oak Bay & Willow Beach

Door: Rindert

Blijf op de hoogte en volg Rindert en mariska

10 September 2015 | Canada, Victoria

Na een lekker ontbijtje gingen we naar Willow Beach, 10 minuten rijden vanaf ons hotel. We reden door een hele mooie villabuurt met op de achtergrond 80's muziek op de radio. Het was al 20 graden, dus een goed begin van de dag. Het was maar een klein strandje, maar prima om hier een paar uurtjes te vertoeven.

Rond één uur vertrokken we naar een klein haventje dat we in de verte zagen om een hapje te eten en wat te drinken. Daar aangekomen zagen we een groep Aziaten zeehondjes voeren met stukjes vis. Echt onwijs leuk om te zien hoe lief de beestjes zijn. Het waren wilde zeehondjes, maar ze deden ook kunstjes om maar een stukje vis te krijgen. Omhoog springen, op z'n rug drijven zwaaien en op het water slaan. In de winkel verderop werden er zakjes bevroren gesneden haring verkocht, dus wij ook 2 zakjes kopen om ze te voeren. Wat een luizenleven, ze hoeven niets voor hun eten te doen, ze herkennen de zakjes al zodra er weer een toerist komt aanlopen.

We zijn het centrum in gelopen en hebben ieder een panini gegeten bij een Italiaans tentje. Super lekker, daarna doorgelopen voor een biertje bij de lokale pub. We kwamen gewoon precies binnen tijdens happy hour, genoeg tijd om even een stukje te typen voor onze reisblog.

Vanavond zijn we eerst even naar een winkelcentrum gegaan, zodat Maris haar favoriete hobby kan uitoefenen. Ze is weer een hoed en wat kleding rijker. Daarna wat gegeten in de pub onder ons hotel, aangezien het zo onwijs druk was moest het wel goed zijn. Ik had Beef Strogonoff met noedels en Maris kip Jambalaya met rijst. Erg lekker, alleen de kip Jambalaya van Maris was erg pittig waardoor het zweet op haar voorhoofd stond en er stoom uit haar oren kwam en toch door blijven eten :-). We gingen daarna door naar de Ierse pub voor nog wat Ierse live muziek.

Morgen vertrekken we weer met de ferry naar onze laatste bestemming: Vancouver. Hopelijk hebben we onderweg nog wat geluk en zien we nog een walvis.