Dag 19: Go for Guinness - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Rindert en mariska - WaarBenJij.nu Dag 19: Go for Guinness - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Rindert en mariska - WaarBenJij.nu

Dag 19: Go for Guinness

Door: Rindert & Mariska

Blijf op de hoogte en volg Rindert en mariska

12 September 2015 | Canada, Vancouver

Na een ontbijtje met eieren en bacon van de chef kok Maris hebben we de bus gepakt naar de wijk Gastown. Gastown is vooral bekend van de stoomklok en de aparte winkeltjes. Vancouver voelt een beetje als New York, maar dan wat kleiner. Vanuit Gastown zijn we doorgelopen naar China Town, wel echt onwijs veel zwervers op straat aan deze kant van de stad. We hebben een bezoekje gebracht aan de Chinese tuin, met gigantische coykarpers. Eén ervan was zelfs al 55 jaar oud. Met een gong werden de vissen allemaal bij elkaar geroepen en daarna gevoerd.

Na China town gingen we naar de look out tower om de gehele stad te kunnen zien. Het loont overigens om te zeggen dat je student bent, Maris heeft er mooi zowel bij de Chinese garden als bij de entree voor de look out tower 12$ afgesnoept. Zelfs in de bus richting down town mochten we gratis omdat de kaartjesautomaat stuk was.

Het volgende uitstapje was de Hastings Racecourse, paardenrennen & gokken. altijd de perfecte combinatie voor ons. We begonnen met de 3e race die we helaas verloren. Een slechte start maar dat maakten we daarnaar snel goed door in te zetten op het paard Go for Guinness. Met zo'n naam moet je wel winnen. In elke race won of ik of Maris en zo hebben we toch nog winst kunnen maken. Zelfs het paard Secretarian deed mee en werd eerste! Het leek wel op de film van Secretariat! Het paard dat een legende werd in de 80e jaren. Maris was helemaal happy met haar winst.

Thuis aangekomen hebben we wat biertjes uit de koelkast gepakt en zijn we weer naar het strand gelopen om de zonsondergang te zien. Een perfecte afsluiter van de dag. Op het strand loopt er ook een mannetje die alle blikjes verzameld. Daar zit statiegeld op en ik durf te wedden dat hij flink al wat centjes heeft opgehaald en hij houdt daarmee mooi het strand schoon. Daarna hebben we nog wat gegeten bij de Griek.

Morgen alweer de laatste volle dag. Time flies when you are having fun dus morgen nog een keer met volle teugen genieten van de dag voordat het echte leven weer gaat beginnen.