Dag 18: Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Rindert en mariska - WaarBenJij.nu Dag 18: Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Rindert en mariska - WaarBenJij.nu

Dag 18: Vancouver

Door: Rindert

Blijf op de hoogte en volg Rindert en mariska

11 September 2015 | Canada, Vancouver

Onze laatste dag in Victoria werden we allebei wakker met een kater. Het was gisterenavond erg gezellig in de Ierse pub, zodra de Canadezen door hebben dat je uit de omgeving van Amsterdam komt vinden ze je helemaal geweldig. We hebben de hele avond gratis drank gehad van willekeurige burgers, vrienden voor het leven gemaakt die allemaal snel eens een biertje komen doen in Nederland ;-).

We wilden natuurlijk wel op tijd de ferry naar Vancouver halen, dus we gingen rond 10 uur met onze brakke kop die kant op. Helaas bleek de ferry van 11:00 uur al vol te zitten, dus moesten we een uurtje wachten, gelukkig scheen het zonnetje. Het was een mooie tocht met de ferry langs verschillende eilandjes.

In Vancouver kwamen we aan ons appartement bij Robson street. Een geweldig appartement in het centrum van Vancouver en veel groter en mooier dan we hadden verwacht. Je zou er zo kunnen wonen.

'S avonds zijn we naar het strand gelopen om de zonsondergang te zien. Het strand lijkt veel op het strand bij Willow Bay met die boomstammen alleen dan een stuk groter en meer mensen. We hebben daarna nog een wandeling gemaakt langs het water helemaal naar down town Vancouver. Onderweg zagen we bij de rotsen in het water allemaal stenen op elkaar gestapeld en toen ook stenen die op een puntje balanceerde op de muur. Wij dachten serieus dat deze wel vastgelijmd moesten zijn en dat ging Ik even checken. Oeps, kunstwerk gesloopt en toch niet vastgeplakt. Probeer het nu maar weer eens goed terug te zetten. Er was een man bezig met een ander kunstwerk en die hielp mee de steen terug te plaatsen. Hij deed er uiteindelijk een half uur over voordat die weer goed stond. Wij vervolgden onze weg en Via de winkelstraat Robsonstreet gingen we weer naar ons appartement. Wat een grote stad is Vancouver tegenover alle andere stadjes die we gezien hebben. Je hoeft je ook geen zorgen te maken dat je geen leuk tentje vind om wat te eten of te drinken want op elke straat vind je rijen tentjes. We merkten ook al snel dat er in onze straat alleen maar Aziatische tentjes zijn. Het leek bijna of we al in Vietnam zaten.(voorproefje op volgend jaar?) In ons appartement hebben we nog Flikken Maastricht gekeken en daarna zijn we gaan slapen want morgen gaan we de stad verder verkennen en naar de paardenrenbaan.

• 14 September 2015 - 22:42

Marlies :

Hallo rindertenmariska wat een leuke verhalen en foto's fyn dat jullie het zo gezellig hebben gehad en zo veel gezien nu weer op naar medemblik groetjes mama marlies